Verzendinformatie

Informatie over verzending, levering en verzendkosten.
 
Wat is de levertijd van mijn product?
Alle producten in onze webshop hebben een voorraadstatus. Voor alle producten met de voorraadstatus ‘
op voorraad’ geldt op werkdagen (maandag t/m vrijdag) voor 15:00 uur besteld dezelfde dag verstuurd. Voor producten die de status ‘op aanvraag’ hebben moeten wij voor de levertijd navraag doen bij onze leveranciers. Geef ons dan het artikelnummer door zodat wij de juiste informatie kunnen opzoeken. Voor producten die niet in voorraad zijn maar wel in bestelling bij onze leveranciers wordt de verwachte datum van de beschikbaarheid getoond.
 
Wanneer een of meerdere van de bestelde producten niet op voorraad zijn wachten wij tot de bestelling compleet is voordat we deze verzenden. Op deze manier houden wij de verzendkosten laag en kunnen we onze prijzen scherp houden.
 
Bestellingen worden alleen op werkdagen verstuurd. Bestellingen op vrijdag na 15:00 uur, zaterdag en zondag worden vanaf de eerst volgende maandag verstuurd.

 
Wanneer ontvang ik mijn bestelling? 
Zodra een bestelling is geplaatst ontvangt u een orderbevestiging via de e-mail. De bestelling is op dat moment bij ons in behandeling in het magazijn. Om te zien wanneer de bestelling wordt bezorgt sturen wij na het verzenden van de bestelling een track and trace via de e-mail om het pakket te kunnen volgen. 

 
Op de afrekenpagina van de webshop worden de vervoerders getoond waarmee de bestelling wordt verzonden. Hier wordt ook het geschatte aantal dagen weergegeven dat het pakket onderweg is vanaf het moment dat wij het aan de vervoerder meegeven. Houd er rekening mee dat de levering soms vertraging kan oplopen bij de vervoerders.

 
De bestelling is al geplaatst, maar u heeft nog geen track and trace ontvangen?  
Dan is de bestelling nog in behandeling. De orderstatus kan bij ons opgevraagd worden.


Hoe wordt mijn bestelling verzonden? 
Alle bestellingen worden verzonden via de diensten van DHL, UPS, Dachser of Pick This Up. De beschikbare vervoerders, die afhankelijk zijn van de bestelling, kunnen zelf gekozen worden bij het afrekenen in de webshop. Op de dag van verzending ontvang je een mail met daarin de track and trace code. Via deze code kun je zien op welke dag en hoe laat het pakket geleverd wordt. Voor bestellingen die wij niet kunnen versturen met de pakketdiensten huren wij externe chauffeurs of een transportbedrijf in om ze langs te komen brengen. Denk aan onderdelen zoals voorruiten en grote frame onderdelen. Geen verzending maar de bestelling komen afhalen bij ons in Hoevelaken is alleen mogelijk voor zakelijke klanten. Zodra de bestelling klaar ligt versturen wij een bericht per mail.

Mijn pakket is langer onderweg dan er bij het bestellen is aangegeven
 
De vermelde levertijden bij onze vervoerders in de check out van de webshop zijn een inschatting van de tijd die het pakket onderweg is tot aflevering. Dit is geen garantie en hier kunnen geen rechten aan worden ontleend. Wij kunnen achteraf geen verzenkosten compenseren als de levertijd afwijkt.

Houd er rekening mee dat de totale levertijd van je bestelling kan afwijken, bijvoorbeeld als wij je bestelling later versturen. In sommige gevallen kan de daadwerkelijke verzendtijd langer of korter zijn dan de aangegeven inschatting.

Wij doen ons best om je bestelling zo snel mogelijk te verwerken en te verzenden, maar eventuele vertragingen bij ons of bij de vervoerder liggen buiten onze invloed. 

Kan ik ook een bestelling afhalen bij Minicar-Parts? 
Je bestelling afhalen in Hoevelaken? Dat is alleen mogelijk als zakelijke klant. Je zal dan wel eerst de bestelling in onze online webshop moeten plaatsen en betalen. Zodra wij de bestelling hebben klaarliggen om af te halen krijg je bericht van ons via de e-mail. 
 
Lees hier meer over een bestelling afhalen
 
Wat zijn de verzendkosten bij Minicar-Parts?
Voor alle bestellingen betaal je verzendkosten. Deze worden in de winkelwagen berekend op basis van adres, de pakketgrootte en het gekozen transportbedrijf. Voor verzendingen met DHL naar afgelegen gebieden geldt een toeslag van € 17,50 euro.
  
Kan ik gratis verzending krijgen?

Gratis verzending is alleen van toepassing in Nederland.

Particuliere klant
Als particuliere klant hoeft u binnen Nederland* geen verzendkosten te betalen bij een bestelling vanaf €150,- exclusief btw aan onderdelen. Met uitzondering voor grotere producten / pakketten zoals bijvoorbeeld bumpers en zijschermen. Voor bestellingen onder de €150,- exclusief btw aan onderdelen betaal je verzendkosten. Deze worden aan de hand van de grootte van het pakket en het bezorgadres verrekend in de winkelwagen.

Zakelijke klant
 
Als zakelijke klant hoeft u binnen Nederland geen verzendkosten te betalen bij een bestelling vanaf €500,- exclusief BTW aan onderdelen. Met uitzondering voor grotere producten / pakketten zoals bijvoorbeeld bumpers en zijschermen. Voor bestellingen onder de €500,- exclusief btw aan onderdelen betaal je verzendkosten. Deze worden aan de hand van de grootte van het pakket en het bezorgadres verrekend in de winkwelwagen.
 
💡 Let op: De gratis verzendkosten zijn niet van toepassing bij een bestelling die wij niet met de normale pakketdienst kunnen versturen maar waarvoor wij een speciaal transport moeten regelen.

Naar welke landen verstuurd Minicar-Parts?

Wij versturen pakketten door heel Europa. Buiten Europa leveren en versturen wij ook bestellingen naar Noorwegen
 

De landen waar wij naar toe verzenden:

  • Belarus
  • België
  • Bulgarije
  • Duitsland
  • Estland
  • Finland
  • Frankrijk
  • Griekenland
  • Hongarije
  • Italië
  • Kroatië
  • Letland
  • Litouwen
  • Luxemburg
  • Nederland
  • Noorwegen
  • Oostenrijk
  • Polen
  • Portugal
  • Roemenië
  • Slovenië
  • Slowakije
  • Spanje
  • Tsjechië
  • Zweden